درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1399/02/23 - 20:51:4
تعداد بازدید: 662
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کرونا در اروپا| از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل‌های مرزی
کرونا در اروپا| از هشدار درباره تشدید بحران در آلمان تا مذاکرات مرکل و ماکرون برای لغو کنترل‌های مرزی

انستیتو رابرت کخ آلمان درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا بر اثر رعایت نکردن قوانین کرونا هشدار داد و صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه برای لغو کنترل‌های مرزی گفتگوی تلفنی انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از تسنیم کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر بسیاری از رسانه های اروپایی است.

هشدار وزیر دفاع آلمان درباره خطرات برگزاری اعتراضات کرونایی

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان انتقاد شدیدی به برگزاری اعتراضات ضد کرونایی که اواخر هفته گذشته هزاران نفر در آن شرکت کردند وارد کرده است.

وی با اعلام اینکه هر کسی می توان در آلمان در هر جایی می خواهد اعتراض کند در عین حال گفت: اما اگر تئوری های توطئه خام و یا یهود ستیزی گسترش یابد این خطرناک خواهد بود.

در اواخر هفته گذشته هزاران نفر در شهرهای برلین، اشتوتگارت، مونیخ و دیگر شهرهای آلمان علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. در این اعتراضات محدودیت ها و قوانین ضد کرونایی رعایت نمی شد.

کشور سوئد هم می خواهد انسان های پیر را در برابر بحران کرونا بهتر حمایت کند. این کشور می خواهد ستون مهم استراتژی خود در برخورد با بیماری کرونا را تنظیم کرده و میزان مرگ و میرهای کرونایی در خانه های سالمندان را تحت کنترل درآورد. دوات این کشور می خواهد حدود 210 میلیون یورو برای افزایش پرسنل خانه های سالمندان مد نظر قرار دهد تا از شهروندان پیر این کشور در برابر این بیماری بهتر حمایت کند.

مقامات ایالت بایرن هم اعلام کرده اند که در آینده می خواهند در اعتراضات کرونایی نیروهای پلیس بیشتری را به کار گیرند.

بازگشایی رستوران‌ها در هامبورگ

رستوران ها در هامبورگ هم در جریان کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی از روز چهارشنبه باز می شوند.

درخواست کمک شرکت‌های بیمه آلمان از دولت

به دلیل هزینه های اضافی و کاهش درآمدها در دوران کرونا شرکت های بیمه درمانی آلمان خواستار کمک های دولتی شده‌اند.

به گفته یک مقام فرهنگی در آلمان معلمان باید بعد از تعطیلات تابستان هم برای آموزش از راه دور آمادگی داشته باشند. این مقام مسئول گفته است: این هوشمندانه است که معلمان در تعطیلات تابستان همچنین به این مسئله بیندیشند.

برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در ایالت زاکسن آلمان

در ایالت زاکسن آلمان هم روز دوشنبه صدها نفر در مناطق مختلف علیه محدودیت های ضد کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس در مجموع حدود 850 نفر در مناطق مختلف ایالت زاکسن علیه این محدودیت ها اعتراض کردند.

هشدار درباره تشدید بحران کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام کرده است که اگرهمه عاقلانه و منطقی رفتار کنند شانس جلوگیری از موج دوم کرونا ایجاد می شود.

پروفسور "لارس شاد"، معاون رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان با اعلام اینکه خطر این بحران نسبت به 4 هفته پیش کم تر شده است گفت: اما هنوز این خطر رفع نشده است.

وی تاکید کرد که اگر منطقی رفتار نشود این بحران دوباره شعله ور خواهد. وی داشتن یک زندگی معمول مانند دوران قبل از بحران کرونا را تنها با یک داروی خوب و تولید یک واکسن قابل تصور دانست.

وی همچنان از شهروندان آلمانی خواست که به قواعد ضد کرونایی پایبند باشند، فاصله ها را حفظ کنند، دست ها را مرتب بشویند و حتی الامکان در خانه بمانند. وی گفت: این ویروس همچنان در آلمان هست و از بین نرفته است.

وی همچنین از افزایش موارد مرگ و میر کرونایی در هفته گذشته خبر داده و نرخ این مرگ و میرها را 4.4 درصد عنوان کرد.

تعطیلی مهد کودک‌ها و مدارس مؤثرترین راه مقابله با شیوع کرونا در آلمان

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که تعطیلی مهد کودک ها و مدرسه ها مؤثرترین اقدام برای کاهش شیوع کرونا است. بر این اساس از این طریق نرخ رشد موارد ابتلای جدید به کرونا حدود 7.9 درصد کاهش داشته است. این نتیجه یک بررسی ارائه شده از مؤسسه بازار کار و تحقیقات حرفه‌ای (IAB) در نورنبرگ آلمان است.

قدردانی اشتاین مایر از پرستاران به مناسبت روز جهانی پرستار

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم به مناسبت روز جهانی پرستار ( 12 ماه می ) در پیامی ویدئویی از همه شاغلان در این بخش قدردانی کرد.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خواستار تمهیدات بهتر در اروپا در عرصه تولید دارو شده است.

شرکت هواپیمایی رایان ایر اروپا که بزرگترین ایرلاین ارزان اروپایی است می خواهد از تابستان عملیات پروازی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

از اواخر ماه مارس این شرکت هواپیمایی بخش بزرگی از پروازهای خود را متوقف کرده و در حال حاضر روزانه حدود 30پرواز در برخی مسیرها دارد.

کفتگوی تلفنی مرکل و ماکرون برای لغو کنترل‌های مرزی

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره لغو کنترل های مرزی بین دو کشور با هم مشورت هایی را انجام داده‌اند.

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم تأیید کرد که صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه دوشنبه شب در این باره با هم به صورت تلفنی گفتگو کرده‌اند.

کرونا در اروپا همچنان گسترش یافته و افراد بیشتری را مبتلا می‌کند

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 268143 نفر به این بیماری مبتلا شده و 26744 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر این اساس در انگلیس هم تا به حال 223060 نفر به کرونا مبتلا شده و 32065 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 219814 نفر به کرونا مبتلا شده و 30739 نفر هم در اثر ابتلا به ای بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 177423 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 26643 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارا تتاا به حال 172576 نفر به کرونا مبتلا شده و 7661 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مقام اتریشی: موج دوم کرونا خواهد آمد

"وولفگانگ سوبوتکا"، رئیس شورای ملی اتریش در گفتگو با یک رسانه چاپ این کشور با تاکید بر اینکه موج دوم کرونا خواهد آمد در عین حال گفت یک تفاوت بزرگی که با دور قبل وجود دارد این است که ما حالا آمادگی بهتری داریم.

در بحث ها ی ایجاد شده در آلمان درباره لزوم بازگشایی مرزها هم حزب لیبرال دموکرات از مرکل درخواست کرده است که برای این منظور به وزارت کشور آلمان فشار وارد کند.

دولت اسپانیا هم دستور داده است کلیه مسافران خارجی که قصد ورود به این کشور را از 15 ماه می دارند، به مدت 2 هفته در قرنطینه به سر ببرند. این اقدام با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

قرنطینه اجباری مسافران خارجی طی روزهای 15 تا 24 ماه می (26 اردیبهشت تا 4 خرداد) اجرا خواهد شد یعنی زمانی که وضعیت فوق العاده در این کشور پایان خواهد یافت.

محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای حدود 47 میلیون نفر از جمعیت اسپانیا از روز دوشنبه کاهش یافته است. این بخش نخست از طرح 4 مرحله‌ای دولت اسپانیا برای لغو محدودیت‌های قرنطینه‌ای به شمار می‌رود.

ولی با این حال، شهرهای بزرگی مثل مادرید و بارسلونا که به شدت از بحران شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، تدابیر شدید قرنطینه‌ای را حفظ خواهند کرد و رستوران‌ها و کافه‌های این شهرها همچنان بسته خواهد بود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/17388






*
*

*



نیز بخوانید

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان


پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد


مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها


هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند


بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد


هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان


ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان


هشدار از احتمال برف و باران در 19 ولایت افغانستان


بازداشت ۴۵ پناهجوی افغان توسط نیروهای ترکی


چین برگشت‌کننده افغان از پاکستان کمک می کند


مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست


ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن


احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور


ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان


با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان ۲۷۷ افغان اخراج شد


پس از 12 سال؛ یک زن در ولایت غزنی از زندان خانگی آزاد شد


تاخیر در کار بازسازی جاده بادام باغ و شکایت باشندگان این منطقه


افزایش شمار تلفات سیلاب ها به ۶۶ تن در کشور


آمادگی ها برای مهاجرین اخراجی از پاکستان در گذر گاه تورخم


مسدود شدن دروازه تورخم به روی بیماران فاقد اسناد قانونی


انداختن زباله‌ها در دریای کابل ممنوع شد


باران و سیلاب، راه های ارتباطی مرکز با والسوالی های نورستان مسدود کرد


افزایش سطح تولید برق در بندهای داخلی کشور


بازگشایی شاهراه سمنگان - بلخ به روی ترافیک





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.